Volkswagen Golf GTI – Можеше да бъде перфектен

Golf-GTI

Въпреки че новият Volkswagen Golf GTI умее да разпръсква радост и да рисува широки усмивки по лицето на водача, той все пак ме кара да се чувствам малко тъжен.

Golf GTI вероятно не се нуждае от допълнително представяне. Спортната версия е част от немския хечбек още от първото му поколение – то започва да се продава през 1976 г. След това той остава в историята на автомобилите като автомобил, който допринася значително за нарастването на популярността на хотхечовете. Между другото, за тези 45 години Volkswagen вече е произвел повече от 2,3 милиона екземпляра.

Така че осмото поколение има върху какво да надгражда.

Традиционно и модерно
Версията GTI на този малък автомобил се характеризира с няколко детайла, които са характерни за версията GTI. По-специално типичната червена линия, която свързва фаровете. Сега тя е допълнена от тънка LED лента, която е последвана от дневни светлини.

Освен това Golf GTI получава специфична броня, спойлер на покрива и по-изразен дифузьор. Има и два накрайника на изпускателната система – един отляво и един отдясно. Харесва ми, че и този път Volkswagen не е прекалил със спортния стил и GTI изглежда „динамичен“, но все пак сдържан.
Но други неща са. Дори спортният вариант залага на нов „дигитален“ интериор. И моето мнение е, че Volkswagen не е тръгнал по правилния път.

Само един бърз обрат – производителят е премахнал повечето традиционни уреди за управление от кабината и е заложил на сензорни екрани и повърхности. Дори на волана. В случая с Golf GTI получавате стандартно цифрово арматурно табло и информационно-развлекателна система с 8,25-инчов сензорен екран. Можете да платите допълнително за версия с 10-инчов екран, която беше налична и в нашия автомобил.

Под екрана се намира сензорна лента за регулиране на климатика или силата на звука на музиката. Между отворите на климатичната инсталация има и сензорни панели, които служат като преки пътища към определени функции, като например климатичен контрол или асистент за паркиране. Управлението на фаровете също се осъществява чрез докосване – панелът се намира в лявата част на арматурното табло.
Какво ме притеснява?
Резервите ми са свързани главно със сензорните контроли, които просто изискват много повече концентрация, отколкото да се посегне към съответния физически контрол. Например, гореспоменатата лента под дисплея ме дразни. От една страна, той не е с подсветка, така че всяка работа с него на тъмно изисква допълнително внимание, а след това ми се е случвало и да докосна някои части по погрешка.

Взаимодействието с допирните повърхности между вентилационните отвори също не е много приятно. Те са малки и не е лесно да ги ударите, докато шофирате. Въпреки това можете да използвате настройките на климатика, усъвършенстването на функциите на системата за безопасност и особено избора на режим на шофиране доста често.

Още по-лошото е, че след като извикате съответната функция, трябва да обърнете внимание (предимно) на дисплея и информационно-развлекателната система, за да изпълните заявката си.
Самата мултимедийна система изглежда много добре, също така е доста ясна, има хубави графики и предлага много функции и настройки (например предварително зададените режими на климатика са хубави), но след допълнителен опит с нея все повече мисля, че тя не е подходяща за автомобила. Особено за такива, които искат да предложат изживяване при шофиране.

Системата почти ме кара да чувствам, че някой във Volkswagen я е проектирал „отделно“ и че е забравил, че тя трябва да се управлява от човек, който трябва да шофира. Имам предвид по-специално различните анимации, които поддържат управлението, или богатото разклонено меню. Приятна е за гледане, но не мога да се отърва от впечатлението, че Volkswagen е добавил ненужни допълнителни стъпки към управлението. Алтернативата е гласовото управление, но и то често е проблемно. Всъщност не си спомням GTI да е слушал правилно първия път.
Това обаче не се изчерпва със самата концепция – Golf успя да ме подразни и по други начини. Най-добре е да приемам преживяванията си ден по ден.

Малко след като взех автомобила, мултимедийната ми система замръзна при избора на радиостанция. Сигурен съм, че това се дължи на факта, че системата Инфотейнмънт често се нуждае от много време, за да „зареди“ след стартиране, и й е необходимо известно време, за да достигне „работна температура“. Понякога обаче това са минути, през които системата се чувства блокирана.

След като успях да настроя отново радиото, не след дълго автомобилът започна да съобщава, че ключът липсва в купето. Ключът беше в централното отделение на тунела. Но добре, след няколко секунди предупреждението изчезна.

На следващата сутрин отново си припомних колко ме дразни нуждата от регулиране на автомобила след стартиране – искам да включа отоплението, да включа нагревателите на седалките, да деактивирам стоп-старта и да изключа системата, която автоматично поддържа автомобила в лентата му. Системата за информация и развлечения ви е необходима за всичко, но тя тепърва „загрява“ и не работи толкова пъргаво. Така че дори ако използвам „двойно докосване“, т.е. докосвам с два пръста лентата за управление на климата, за да загрея седалките, все пак трябва да изчакам известно време, за да започне да работи. А след това трябва да завърша следващите стъпки.
Разбира се, на третия ден Golf ми беше подготвил най-лошата изненада. Сутринта се придвижвах от дома си към офиса си в центъра на Прага и в един участък се движех рамо до рамо с трамвай по широк път в непосредствена близост до релсите. Фолксваген, обаче, хвърли тази ситуация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Related Post