Volkswagen Passat и Volkswagen Passat CC

Volkswagen Passat

Passat / CC

Volkswagen Passat е лек автомобил от среден и висок клас, произвеждан от 1973 г. насам. Първото поколение (наричано В1). В момента на пазара се предлага осмото поколение (В8). Може да срещнете и имената VW Santana или Dasher. В допълнение към класическите нива на оборудване Comfortline и Highline се предлага и по-спортният вариант R-Line.

Passsat 40 години поколение

VW Passat се появява през 1973 г. Понастоящем той се предлага като седан или комби – Passat Variant. Основните предимства на автомобила са качествените материали, просторният интериор и багажното отделение, високата безопасност и широката гама от задвижвания. Благодарение на трезвия си външен вид и високото качество на изработка Passat е чест избор на мениджъри и други висши служители. Други модели на автомобилния производител, като Skoda Superb, са базирани на настоящата платформа.

Първото поколение заменя по-старите модели VW 1600 и 411. Този нов автомобил има модерен дизайн с плавна каросерия и задвижване на предните колела. Двигателят е монтиран надлъжно отпред и е с водно охлаждане. Най-мощният модел е с мощност 63 kW. Предлага се модел с две или четири врати, чийто дизайн е дело на италианския специалист Джуджаро. Година по-късно се появява и вариант комби.

От 1978 г. се добавят дизелови двигатели. От 1980 г. нататък се появява второто поколение, което за първи път въвежда задвижване на четирите колела при варианта „Passat GT Syncro“. През 1988 г. се появява третото поколение. Изчезнаха решетката на радиатора, плавната задна част и автомобилът беше представен като класически седан. Друга новост е спортният двигател VR6 с мощност 128 kW.

VW Passat B1 типове

Четвъртото поколение се появява през 1993 г. и връща отвора на радиаторната решетка. Новият Passat на Dale е оборудван с ABS, предни въздушни възглавници и двигател с турбокомпресор и директно впръскване. През 1996 г. (след три години) е време за петото поколение, което със заобления си дизайн определя посоката, в която ще поеме Passat.

През 2005 г. е представено шестото поколение. През 2008 г. Volkswagen представя Passat CC (Comfort Coupé) – автомобил, произхождащ от шестото поколение на Пасат, но по-дълъг, по-широк и по-нисък от обикновения Пасат. Освен това има каросерия тип „фастбек“, която създава впечатление за купе с четири врати. По-късно CC започва да се категоризира като отделен модел от автомобилния производител.

Седмото поколение е по същество модернизация на шестото поколение на автомобила. Промените са основно във външния вид, които доближават Пасат до другите модели на Volkswagen, като например голямата радиаторна решетка с хоризонтално оребряване или задните светлини. Той е пуснат в продажба в края на 2010 г. и още същата година преминава краш-теста на Euro NCAP с пълен брой звезди. През 2014 г. е представено осмото поколение на Passat, което се произвежда и до днес.

Първо поколение (1973-1980 г.)

Passat B1 1

Първият Passat слиза от производствената линия в Емден през 1973 г. Успехът на новия модел, обозначен като „B1“, се дължи, наред с другото, на модерната каросерия, проектирана от италианския дизайнер Джорджето Джуджаро. Наред с версията с две врати на Пасат се предлага и версия с четири врати и трети страничен прозорец, а по-късно същата година и версия комби (известна като Passat Variant). Постепенно по каросерията са направени различни дребни промени (например правоъгълните фарове са заменени с кръгли, а калниците са допълнени с пластмасови капачки…).

През 1975 г. е добавена по-голяма задна врата, а през 1977 г. автомобилът претърпява фейслифт. Passat получава изцяло пластмасови брони, насочващи светлини в ъглите на носа и долна радиаторна решетка, отново с правоъгълни светлини.

Passat B1 2

По отношение на техническите характеристики първото поколение на Пасат не се различава от Audi 80. Използвани са същите четирицилиндрови карбураторни двигатели OHC с работен обем 1,3 л (40 kW) и 1,5 л (55 kW). По-мощният двигател във версията TS е с мощност 63 kW, а максималната скорост на Passat е 170 км/ч. През 1978 г. е добавен дизелов двигател с обем 1,5 л (37 kW), който се използва и в друг модел на автомобилния производител – Golf.

След първата година на производство броят на продадените бройки достига 133 000, а до края на 1976 г. е продаден милионният Passat. През април 1980 г. производството преминава границата от два милиона. Преди представянето на новото поколение бяха продадени общо 2,6 милиона бройки.

Поколение II (1981-1988 г.)

Passat B2 1

В края на 1980 г. Volkswagen представя на обществеността второто поколение Пасат. Автомобилът получава по-елегантна и по-просторна каросерия (с дължина над 4,5 м), от която са изчезнали оригиналните дизайнерски елементи на Giugiaro. Интериорът и арматурното табло също са модернизирани.

От самото начало второто поколение на Passat се предлагаше с каросерии хечбек с три и пет врати, а също и с удължена версия Variant. През 1981 г. е добавена и версия със стъпаловидна задна част – Santana (известна като Quantum в САЩ). По-късно този модел се произвежда в Китай.

Passat B2 2

Гамата двигатели включва бензинови четирицилиндрови двигатели с работен обем 1,3 л (40 kW), 1,6 л (55 kW), 1,8 л (66 kW) и петцилиндров 1,9 л (85 kW). Дизеловите двигатели са четирицилиндрови с работен обем 1,6 л и мощност 40 и 51 kW (турбодизел). През 1983 г. се появява първият Пасат със задвижване 4х4 (версия Syncro). През следващата година се появява най-мощната петцилиндрова версия с обем 2,3 литра и мощност 100 kW.

През 1987 г. вторият Passat претърпява лек фейслифт и се появява първият двигател с каталитичен конвертор. През март 1987 г. се отбелязва производството на четиримилионния Passat.

Благодарение на просторната си каросерия Пасат става любим на таксиметровите шофьори. Предлагаше им се дори така нареченият Taxi-Paket, който включваше всичко необходимо за инсталиране на таксиметров апарат и радио.

Поколение III (1988-1993 г.)

Passat B3 1

Третото поколение е представено през март 1988 г. на автомобилното изложение в Женева. Междуосието е удължено със 7 см до общо 262,3 см. Седанът със стъпаловидна задна част и комбито с пет врати са с напълно нов дизайн (хечбекът вече не се предлага), с плавна предна част и без типичния капак на двигателя, който сега се доминира само от голямата емблема на VW и правоъгълните фарове. Пластмасовите брони са допълнени от странични прагове, които увеличават устойчивостта при леки удари.

Съществува и версия GT с пластмасова облицовка на арките на колелата и праговете. В задната част има спойлер, а отдолу – 495-литрово багажно отделение.

Passat B3 2

Този път двигателите са разположени напречно (в предишните поколения – надлъжно). Първоначално се предлагат 1,6-литрови четирицилиндрови бензинови двигатели с карбуратор, но по-късно преобладават четирицилиндровите двигатели с работен обем 1781 cm3 , оборудвани с едноточково впръскване на горивото и мощност 66 kW или с комплексно управлявано впръскване и запалване Digifant (79 kW). Нов е двулитровият шестцилиндров двигател със 100 kW!

През 1989 г. започва производството на Passat GT Syncro G60 със задвижване 4х4 и 1,8-литров двигател. Върхът на гамата през 1991 г. е 2,8-литровият вилков шестцилиндров двигател VR6 с мощност 128 kW. Версията седан на Passat достига максимална скорост от 224 км/ч! В средата на 1990 г. в Емден се отбелязва производството на петмилионния Пасат. През март 1991 г. Volkswagen сключва договор с Братиславския автомобилен завод (BAZ) за сглобяване на Пасат в Словашката република. Това сътрудничество продължава и до днес.

Поколение IV (1993-1996 г.)

Passat B4 1

Четвъртото поколение (B4), представено през есента на 1993 г., не се различава много от своя предшественик. Значителни промени има само в предната част, където се връща радиаторната решетка. Като цяло автомобилът има малко по-елегантен външен вид. Интериорът също е модернизиран – арматурното табло е по-ясно, воланът е с четири спици, а въздушните възглавници са на разположение както за водача, така и за пътника.

Passat B4 2

Гамата двигатели започва с 1,8-литров четирицилиндров двигател (55 kW) и завършва с „най-напомпаната“ версия VR6, задвижвана от 2,8-литров шестцилиндров двигател с мощност 128 kW. Техническата революция е икономичният турбодизел 1.9 TDI (66 kW) с директно впръскване на горивото (може би най-добрият дизелов двигател в света по онова време).

За любителите на спортното шофиране Volkswagen предлага версия Passat GL с шестцилиндров двулитров двигател (110 kW). В началото на 1996 г. е добавена версия 1.6 TDI с 81 kW.

V поколение (1996-2005 г.)

Passat B5 1

Петото поколение на Пасат дебютира на автомобилното изложение в Париж през 1996 г. В сравнение с предшественика си автомобилът отново е пораснал (дължина 4,67 м и междуосие 2,7 м), получил е много успешна каросерия с отлична аеродинамика и просторен интериор. Характерна особеност на модела е силно извитият покрив, който е плавно свързан с предния и задния прозорец.

По-малко от година след седана се произвеждат версиите комби Variant и Syncro. Поцинковането на панелите на каросерията е довело до висока устойчивост на корозия и производителят е увеличил гаранцията за корозия на 11 години.

Направени са допълнителни подобрения по шасито. Новото четиризвенно окачване на колелата (с носачи MacPherson отпред) гарантира качествено шофиране. Дисковите спирачки на всички колела се допълват от най-новите системи ABS, ASR и EBV.

В началото на 1999 г. моделите със задвижване на четирите колела са преименувани на „4Motion“ вместо на „Syncro“. От септември 1999 г. стабилизиращата система ESP е стандартна за всички модели Пасат.

Passat B5 2

Предлагат се пет бензинови и два турбомотора с мощност от 66 до 142 kW. Нов е 2,3-литровият петцилиндров двигател VR5 (по-късно наречен V5) със 110 kW. 1,8-литровият четирицилиндров двигател е с пет клапана на цилиндър (92 kW, или 110 kW). Най-мощният Passat е оборудван с 2,8-литровия вилков шестцилиндров двигател от автомобилите Audi със 142 kW.

Петото поколение на Пасат също е базирано на Skoda Superb (с 10 см по-дълго междуосие). През 2000 г. Volkswagen представя модернизирана версия на Passat с променена радиаторна решетка и фарове и нови задни светлини. Новият акцент беше Passat W8 с постоянно задвижване на четирите колела (4Motion) и нетипичен вилков осемцилиндров двигател. Максималната мощност на този четирилитров двигател е 202 kW, а максималната скорост достига 250 км/ч.

В началото на 2003 г. е добавен дизелов двигател V6 TDI с принудително пълнене и мощност 132 kW. През същата година от завода в Емден излиза 12-милионният Passat. През есента се появи още една новост – двигател 2.0 TDI с мощност 100 kW и филтър за твърди частици.

Поколение VI (2005-2010 г.)

Passat B6 1

На автомобилното изложение в Женева през 2005 г. Volkswagen представя шестото поколение на Passat. Публиката видя за първи път новия автомобил и повечето от тях не останаха разочаровани. Характерната предна част е доминирана от V-образна радиаторна решетка, която продължава до долния край на бронята. Фаровете се „врязваха“ в бронята, а отстрани автомобилът изглеждаше тънък и дълъг.

Междуосието е увеличено само с 6 мм – общо 4,77 м. Поради популярността на версията комби (Variant) при предишните поколения, през есента на същата година е представено шестото поколение Variant. Никой друг автомобил с подобен размер не може да се похвали с толкова приятен разход на гориво.

Passat B6 2

Автомобилът развива максимална скорост от 193 км/ч при разход на гориво от 5,1 литра на 100 км и 5,2 литра на 100 км при Passat BlueMotion Variant. По този начин Пасат доказа, че ниският разход на гориво е възможен дори при автомобил от по-висок клас (освен икономичния двигател 1.9 TDI, за това допринесоха и намаленият клиренс, удължаването на третата до петата предавка, намаляването на оборотите, гумите с намалено съпротивление и т.н.).

Пасат се предлага с общо осем двигателя с мощност от 75 kW до 184 kW. Избрани бензинови двигатели са с директно впръскване на горивото (FSI), включително 2.0 Turbo FSI с турбокомпресор (тези версии получават хромирана предна част). Предлагат се и турбо двигатели 1.9 и 2.0 TDI. Върховият модел е версия Passat 3.2 FSI Highline с вилнеещ шестцилиндров двигател и задвижване 4Motion с шестстепенна автоматична трансмисия DSG. За САЩ се предлагаше V6 FSI с работен обем 3,6 литра и мощност 206 kW.

След 34 години производство Passat премина границата от четиринадесет милиона продадени екземпляра.

Passat CC (2008 г.)

Passat CC

Passat CC дебютира първо в САЩ, а след това и в Европа. Основните характеристики са дизайнът в стил купе (въпреки това автомобилът е с четири врати), комфортно, но динамично шофиране и спортен, но просторен интериор. Съчетаването на тези противоположности доведе до „най-луксозната“ версия на Passat, която включва, наред с други неща, „Lane Assist“ – система, която поддържа автомобила в неговата лента – и нов адаптивен контрол на шасито.

Volkswagen Passat CC (Comfort Coupé) произлиза от шестото поколение на Пасат. Той е по-дълъг, по-широк и по-нисък от класическия Пасат и е технически сроден с Audi A5. Подобно на Audi, автомобилът има каросерия хечбек, която създава впечатление за купе с четири врати. По-късно Volkswagen започва да категоризира този вариант на Пасат като отделен модел – Volkswagen CC.

Volkswagen Passat CC

Поколение VII (2010-2014 г.)

Passat B7 1

Седмото поколение е технически базирано на своя предшественик. Сродството се изразява не само в идентичната конструкция на мостовете (предно окачване MacPherson и задно окачване с четири връзки), но и във външните размери. Междуосието и на двете версии е нараснало само с 3 мм до общо 2,712 м. Багажното отделение е нараснало до 565 литра. Обемът на Passat Variant е до 603 литра.

Гамата двигатели включва 1.4 TSI с мощност 90 kW в две версии – обикновена и по-икономичната BlueMotion. Предлагат се също 1.8 TSI със 118 kW и 2.0 TSI със 155 kW. В допълнение към базовата версия винаги има избор между ръчна трансмисия и DSG с два съединителя. Двойният двигател е представен само от 1.4 TSI EcoFuel със 110 kW (готов за изгаряне на CNG).

Passat B7 2

Другите варианти на двигатели включват 3,6 л FSI двигател с мощност 220 kW. 6-цилиндровата версия „Passat V6“ заменя по-стария R36. Всички турбодизели са оборудвани със стандартния пакет BlueMotion Technology. Предлагат се 1.6 TDI със 77 kW, 2.0 TDI със 103 kW (или 125 kW).

През 2010 г. автомобилът премина краш теста на Euro NCAP и отново (както и при предишното поколение) получи пълен брой звезди.

Поколение VIII (2015-?)

Passat B8 1

Passat B8 2

Осмото поколение на Passat бе представено в средата на 2014 г. и бе пуснато в продажба в началото на 2015 г. Най-мощният наличен двигател е 2.0 TDI със 177 kW, който достига 60 мили/ч за 6,1 секунди и максимална скорост от 240 км/ч. По отношение на дизайна автомобилът се различава минимално от своя предшественик.

Забележителности

Passat означава „пасатен вятър“ – вид вятър, който се появява на групи около екватора на Земята. Даването на имена на вятър/животно не е нещо необичайно за Volkswagen – например Bora е вид вятър, идващ от Унгария, а Sirocco е топъл пустинен вятър в Африка.
През 2013 г. Passat получи специално издание Wolfsburg, което включваше дребни модификации като различни джанти или няколко емблеми на замъка Wolfsburg в интериора на автомобила.
Благодарение на просторната си каросерия Passat става любим на таксиметровите шофьори. Предлагаше им се дори така нареченият Taxi-Paket, който включваше всичко необходимо за инсталиране на таксиметров апарат и радио.

Етикети:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Related Post