Volkswagen Tiguan R – Наистина?

Volkswagen Tiguan R

Volkswagen Tiguan най-накрая получи пълноразмерна спортна версия с неотдавнашното си обновяване. Той получава традиционната емблема „R“, двигател с 320 к.с. и интелигентно задвижване на всички колела.

Дизайн, интериор

Във второто си поколение Tiguan се превърна в един от най-важните модели на германската марка, а през 2019 г. и 2020 г. дори беше най-продаваният автомобил в световен мащаб. По този начин директно се предлага „залепване“ на буквата „R“ върху него. Между другото, семейството на Volkswagen „erk“ вече наброява шест члена: освен Tiguan R, това са Golf R, Arteon R, Arteon R Shooting Brake, T-Roc R и Touareg R.

Гигантски колела

Върховият Tiguan е лесно разпознаваем от пръв поглед, като привлича погледа преди всичко с преработената си предна част, която включва решетка с буквата R и по-изразена броня с боядисани в черно въздухозаборници. В задната част има фин дифузьор.

Тестовият автомобил обаче привличаше вниманието и с други елементи: големи 21-инчови джанти (20-те са стандартни), обути в гумени „сликове“ с размери 255/40, както и четири много красиви накрайника на изпускателната система, които са част от опционалната титаниева спортна изпускателна система на известната компания Akrapovič.
Разбира се, срещаме и специфични детайли в интериора. Най-важните от тях със сигурност са спортните седалки с интересна шарка на тапицерията, интегрирани облегалки за глава и характерно, но не „преувеличено“ странично водене, което по някакъв начин би развалило комфорта.

Стандартните седалки също се регулират ръчно, което има поне едно предимство – те ви позволяват да седите малко по-ниско в сравнение с електрически регулируемите седалки. Въпреки това позицията зад волана не е съвсем спортна; дори и „ерк“ Tiguan все пак е Tiguan, така че е просто като да седите в SUV. От друга страна, имате много добър изглед във всички посоки.
Определено си заслужава да се спомене спортният волан, който не само приляга добре в ръцете, но и най-накрая се е сдобил със сравнително прилични лостове за ръчно превключване на седемстепенната скоростна кутия с два съединителя, а не с онези евтино изглеждащи и скучни „превключватели“, които познаваме от много други автомобили на Volkswagen. Новите лостчета в острия Tiguan все още не могат да се сравнят с алуминиевите лостчета на Alfa Romeo нито като материал, нито като реакция, но поне формата им вече изглежда по някакъв начин.

За съжаление, новият волан също е снабден със сензорни панели вместо с конвенционални бутони. Може би съм твърде „консервирана“, може би съм твърде „стара“, а може би съм и двете заедно, но тази концепция просто не ми допада. Намирам контролите за неточни, а тактилната реакция, при която цялото пластмасово парче се „натиска“ при натискане, ми се струва евтина, сякаш стискам хлабаво парче пластмаса. Освен това няколко пъти случайно натиснах нагревателя на волана, докато шофирах, с ръба на дланта си, което наистина не исках да правя през лятото.

Сензорните бутони играят важна роля и в други функции. За щастие, Volkswagen не е стигнал толкова далеч в минимализма на бутоните, колкото при новия Golf, но класическите физически бутони за управление вече се намират само на централния тунел. Оценявам високо факта, че не липсва бутон за лесно деактивиране на системата Stop/Start (която, между другото, ще изключи двигателя без деактивиране и при спиране след спортно шофиране в някой от динамичните режими на шофиране) или ясен въртящ се диск за избор на режимите на шофиране.

За разлика от Golf, при Tiguan е запазен отделен панел за управление на вентилацията. Само че и тук класическите контроли са заменени със сензорни екрани. Сега можете да регулирате температурата или нивото на вентилация с помощта на сензорните бутони.
Да, това определено е по-добър начин, отколкото в Golf, който включваше подробни настройки на климата в информационно-развлекателната система, но все още не виждам никакво предимство от гледна точка на потребителя срещу контролите, които скоро се научавате да усещате, докато шофирате на сляпо.

В най-високия клас 9,2-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система също липсва традиционният мултимедиен диск за избор на силата на звука, но за съжаление това е такава съвременна класика. Самата мултимедийна система работи добре. В някои моменти може да работи по-бързо, но иначе е ясен и предлага приятна среда. Качеството на цифровия инструментален панел също заслужава похвала.
Вътрешното пространство също е силна страна на Tiguan, като има достатъчно място във всички посоки, както отпред, така и на задните седалки, благодарение на дългото междуосие. Но там, разбира се, пространството се влияе от позицията на разделената плъзгаща се задна пейка. Това се отразява и на багажника, който с напълно изнесена напред пейка и с мястото за резервното колело има обем до 615 литра.

Салонът се радва и на множество отделения за съхранение, които също са с голям размер.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Related Post